Lezers,

met de feestdagen voor de boeg hebben wij de wensenlijstjes al een tijdje terug bij onze muzikale vrienden uitgezet. Stuk voor stuk druppelen de ingevulde lijstjes inmiddels op de redactie binnen. Wij willen u graag meenemen langs de wensen van de diverse artiesten. Als gewoonlijk kunt u met een druk op het gewenste artikel hun muzikale wens horen:

The Rolling Stones: Beschutting
Sam and Dave: Wat Liefde
ZZ Top: Al Je Liefde
Lynyrd Skynyrd: Mijn Kogels Terug
Abba: Een Man Na Middernacht
Beatles: Je Hand Vasthouden
Rod Stewart: Er Niet Over Praten
Cheap Trick: Dat Je Mij Wilt
Queen: Alles (Nu!)
Foreigner: Weten Wat Liefde Is
Rare Earth: Nog Een Dag Vieren
Elvis Costello: Jou
Eric Clapton: Een Klein Meisje (Eric???)
Pink Floyd: Dat Je Hier Was
Phil Collins: Regen Op Mij
Counting Crows: Dat Ik Een Meisje Was
Aretha Franklin: Dat Ik Je Niet Miste

U ziet het lezers: de wensenlijstjes van onze artiestenvrienden zijn divers, vaak wat dramatisch en soms regelrecht dubieus. Maar goed, u moet bedenken: ze zijn vaak onderweg en soms best wat alleen. Dan kan dat zomaar op gaan spelen, helemaal als 3vandaag ze dan vraagt wat ze zo tegen de feestdagen nog missen. Gelukkig beseffen veel artiesten, zoals de Stones, dat je niet altijd krijgt wat je wilt. Een enkele artiest vroeg ons wat wij wilden… Laten we daarover nu net vandeweek in de trein van Almelo naar Amersfoort een kort versje gemaakt hebben:

 

Ode aan een Bassiste

Voor Sinterklaas en Kerst,

en voor de dag dat ik verjaar,

Ligt al nu, in ‘t begin der Herst,

Mijn wensenlijstje klaar.

Geef me dit jaar eindelijk

wat ik vorige jaren miste:

Geef me, ritmisch en onbedaard,

charmant en welbesnaard,

een basgitariste.

-Marc, oktober 2008-