woman_silhouette 

Lezers,

toen in de herfst de dagen koeler werden, hebben wij u bij tijd en wijlen op temperatuur gehouden met zoet-romantische melodieën. Wij herinneren ons hoe dat er bijvoorbeeld in Zutphen toe leidde dat het licht wat gedimd werd en de verwarming wat hoger ging. Maar ook elders hopen wij wat warmte gebracht te hebben met de zachtzoete ballades van toen. Wij beseffen echter, lezers, dat wij met de huidige kilte niet wegkomen met dat soort milde opwarmers. Het is tijd voor wat sterkers….

 

Hoogspanning

Slechts nog gehuld in stilzwijgen,
Je lijf als een schim tegen ’t licht.
‘t Is die houding, waar ik voor zwicht,
Waarmee je alles voor elkaar kunt krijgen.

Je lonkt een brok in mijn keel,
Met ogen die al mijn weerstand breken,
Met heupen die boekdelen spreken:
Je laat geen spaander van me heel.

Zo sta je daar en laat me lijden,
Mijn naakte gewilligheid ten spijt.
Ik smeek je om mij te bevrijden,

Maar je grijnst en neemt je tijd.
Dan eindelijk toch trek je ten strijde
En sterft mijn werkelijkheid.

– Marc, december 2008 –

 

Marvin Gaye – Lets Get It On

 

Rolling Stones – She was Hot

 

Whitesnake – Slow And Easy