Lezers,

het nieuwe jaar is nauwelijks begonnen. Bent u nog fris en fruitig? Wij niet. Of het onze aandrang tot winterslaap is, of gewoon het teveel werken? Een beetje van alletwee vermoeden wij. Maar moe zijn we.

Toch besteden wij zonder terughoudendheid onze laatste energie aan u. Wij wringen de laatste druppels energie uit ons lijf en kneden er woorden van, opdat de 3 liedjes die wij u heden bieden niet onbegeleid het leven zien. Wij proberen slinks het gapen te combineren met eten en ademhalen om zo energie te sparen en er zo nog een paar woorden uit te persen.

Toen ik klein was (6 jaren oud) had ik een slim plan bedacht om langer fit te blijven en dus op die wijze langer op mocht blijven. Ik had gehoord dat er zoiets bestond als een linker en rechter hersenhelft. Mijn revolutionaire idee was dat als ik maar goed genoeg zou oefenen ik door het sluiten van mijn linker oog de linker hersenhelft kon laten rusten, en door het sluiten van de rechter de rechter hersenhelft. De andere hersenhelft kon dan het denkwerk overnemen. Weliswaar zou het lichaam dan nog wat rust behoeven, maar dan zou ik liggend op bed nog enkele films kunnen kijken of iets dergelijks. Zo zouden het lijf en de hersenhelften om en om rust zouden krijgen. Het is mij nooit gelukt. Het oefenen bleek tamelijk vermoeiend.

Lezers, meer wartaal krijg ik er niet uit. Stuk voor stuk worden thans vitale lichaamsfuncties uitgezet, ten faveure van de energievoorziening van mijn tikkende vingers. Ik kan maar beter snel onze dagelijkse 3 plaatsen voor het te laat is….

Archive – Sleep

The Beatles – I’m So Tired

 

 

Ted Nugent –  Hibernation