Lezers,

kent u van die momenten dat u iets past, schoenen of een pak of een broek, en dat u denkt: “dit is voor mij gemaakt!”. Ik hoorde het vandeweek nog door een dame zeggen in de bus. Zij had kennelijk iets van schoenen gekocht en belde natuurlijk in de bus onmiddellijk een vriendin:” …..Nou, en ik trek ze aan en normaal zitten die laarzen altijd wat gek om mijn enkels, maar deze waren helemaal goed. Ja….. ja…. ja van die plooien, ja….. nee deze niet…. Nee, ze zijn echt helemaal voor mij gemaakt.”

Wijzelf hebben deze ervaring nooit zo gehad met laarzen, en konden ons niet goed verplaatsen in het gevoel dat men heeft als men meent dat iets speciaal voor ons gemaakt is, ook al weet men dat dat eigenlijk niet zo is. Dat konden wij niet, tot wij vanavond weer eens Townes van Zandt draaiden. Om precies te zijn de live dubbelaar Live At The Old Quartre, Houston, Texas uit 1977. Lezers, de muziek van Townes zit ons als gegoten. Deze live-cd is speciaal voor ons gemaakt, wij zweren het u!!!

Wij ontkomen heden avond dus niet aan 3 maal Townes…

 

Townes Van Zandt – Alone & Forsaken

Townes Van Zandt – I’ll Be Here In the Morning

Townes Van Zandt – Nothin’