Spuiplein Revisited

De wind blaast vlagen verleden
Over een uitgestorven plein.
Als regen slaan ze tegen mijn heden,
Stromen met bakken langs mijn zijn.

De straat weerkaatst het stadse licht
En onthult een spiegelend bestaan,
Waar, met hun hoge kragen opgericht,
De donkere schimmen huiswaarts gaan.

Laat mij niet langer dwalen
Daar waar iedere druppel twijfel zaait,
Daar waar door betegelde dalen

Een gure herinnering waait.
I’m right here, baby, kom me halen,
And take me home tonight.

– Marc, Maart 2009 –

Alice Cooper – Might As Well Be On Mars

The city streets are wet with rain tonight/Taxi drivers swerve from lane to lane/A lonely guitar man playin down the hall/Midnight blues comin through the walls

John Waite – Missing You

And there’s a storm that’s raging through my frozen heart tonight

Bob Dylan – Love Sick

My feet are so tired/My brain is so wired/And the clouds are weeping.

I see silhouettes in the window/I watch them ’til they’re gone and they leave me hanging on/To a shadow