Dode Bloemen

Vraag me niet te veranderen
Daarvoor ben ik dertig jaar te oud
En vergelijk ons niet met anderen
Die laten me toch meestal koud

Je weet: ik wil alles aan je geven
Maar ik bepaal zelf wat ik je schenk
Vraag me naar de zin van mijn leven
En ik zal je zeggen wat ik denk:

Als het meezit
Blijf ik rennen
Blijf ik rennen tot ik stop
Als het meezit
Blijf ik rennen
Blijf ik rennen tot ik stop
Met vuur tot in elke knop
Als het meezit

Vraag me niet wat te minderen
Als ik me eens kritisch uit
Het is niet mijn bedoeling je te hinderen
Maar gun me een eigen geluid

Je weet: ik val niemand aan
Ik leg hooguit uit wat ik bedoel
Vraag me naar de reden van mijn bestaan
En ik zal je zeggen wat ik voel:

Als het meezit
Blijf ik praten
Blijf ik praten tot ik zwijg
Als het meezit
Blijf ik praten
Blijf ik praten tot ik zwijg
Met overtuiging tot in elke twijg
Als het meezit

En als ik toch verword
Tot grauwe middelmaat
Wil ik dat je me verlaat
Je nooit meer met me praat
Als ik toch verword
Tot grauwe middelmaat

Als ik toch ben verdord
Mijn bloemen zijn vergaan
Ga dan bij me vandaan
Om met een ander verder te gaan
Want het leven is te kort
Om bij dode bloemen stil te staan

Vraag me dus niet af te remmen
Daarvoor zijn mijn verlangens veel te groot
Ik ben voorlopig niet te temmen
Ik stop alleen nog voor de dood

Je weet: ik wil je altijd blijven vinden
Maar ik bepaal zelf waar ik zoek
Als jij me niet tracht vast te binden
Dan ben ik een open boek:
Als het meezit
Blijf ik leven
Blijf ik leven tot ik sterf
Als het meezit
Blijf ik leven
Blijf ik leven tot ik sterf
Met passie tot in elke nerf
Als het meezit

– Marc, Maart 2009 –

 

Bob Dylan – Let Me Die In My Footsteps

And some people thinkin’ that the end is close by
“Stead of learnin’ to live they are learning to die.
Let me die in my footsteps
Before I go down under the ground.

Queen – Don’t Stop Me Now

The Band – This Wheel’s on Fire