Onweer

Drukkend weer,
Men barbecuet bij de buren.
De buienradar leert
Dat het niet lang kan duren
Voor het ook hier onweert.

Vraag me niet waarom,
Maar ik denk weer aan haar.
Aan die broeierige nachten.
Aan die zomer dat jaar.
En de ode die we brachten.

Aan de lust, aan de liefde,
Aan dat we elkaar vonden.
We dronken, we aten,
We vrijden, bestonden.
We zwegen, we praatten.

Over alles, over niets,
Over onze wildste dromen.
Fantasieën, luchtkastelen.
Wat ervan terecht zou komen,
Kon ons hoegenaamd niets schelen.

De bliksem verlichtte
Haar buik en haar borsten,
Haar lakens van zijde,
De druppels wijn, die ik morste,
Toen ze me nogmaals verleidde.

We mochten niet slapen,
Konden niet rusten,
Want zolang we maar speelden,
Zolang we maar kusten,
Zolang we maar streelden,

Zolang het buiten tekeer ging,
Zolang de nacht ons verborg,
Was onze droom realiteit.
En onze enige zorg
De traag tikkende tijd.

Mijn gemijmer wordt verstoord
Door buurman en vazallen,
Die luid vloeken hiernaast,
Omdat de eerste druppels vallen
Net als het vlees in alle haast.

Ik besef me,
Nu donder door de duisternis
Brullend bliksems vuurt:
Hoe heviger de passie is
Hoe korter dat zij duurt.

– Marc, Mei 2009 –

 

Live – Lightning Crashes


Bob Seger – Night Moves
We felt the lightning
And we waited on the thunder

I awoke last night to the sound of thunder
How far off, I sat and wondered….

Bruce Springsteen – She’s the One
That thunder in your heart at night when you’re kneeling in the dark
It says you’re never gonna leave her

But there’s this angel in her eyes that tells such desperate lies
And all you want to do is believe her