Tijd

 

Lezers,

Soms zit het tegen en krijgt uw Redactie niet wat hij wil. De Realist in de Redactie moppert even:”vrouwen”, haalt een verse kop koffie en gaat door met waar hij mee bezig was. De Dichter in de Redactie heeft niet genoeg aan caffeïne. Hij dramatiseert, romantiseert en overdrijft. Daar is het een Dichter voor. Met een kopje koffie bereiken we weinig bij hem. Wij moeten hem dan even uit laten razen. Maar als hij eenmaal is uitgedicht, dan is alles weer goed.

Nou ja, dan zetten wij er nog wat liedjes achter. Over Verloren Tijd, Naieve Dromen en Grote Harten…

 

Tien Over Te Laat

Couplet:
Ik prop mijn enthousiasme in een doos
En zet het dinsdag aan de straat
Het is versleten tot op de draad
En van teleurstellingen wat broos

Had altijd enthousiasme zat 
Bracht het op voor vele vrouwen
Dacht er blindelings op te bouwen
Maar het heeft zijn beste tijd gehad

Refrein:
Laat mij gewoon met al mijn dingen
Het was vast teveel waar ik om vroeg
Laat me wat dichten, laat me wat zingen
Is dat eigenlijk niet genoeg?

Laat mij gewoon mijn leven leven
Vrouwen, gaat aan mij voorbij
Laat mij naar iets anders streven
De liefde heeft geen zwak voor mij

Couplet:
Mijn arme hart staat al op ebay
Echt nieuw is het niet meer
Het is getekend door oud zeer
En mag dus voor een schijntje mee

Mijn hart was altijd veel te groot
Opende het voor vele vrouwen
Dacht er blindelings op te bouwen
Maar gaf het veel te mak’ lijk bloot

Refrein:
Laat mij gewoon met al mijn dingen
Het was vast teveel waar ik om vroeg
Laat me wat dichten, laat me wat zingen
Is dat eigenlijk niet genoeg?

Laat mij gewoon mijn leven leven
Vrouwen, gaat aan mij voorbij
Laat mij naar iets anders streven
De liefde heeft geen zwak voor mij

Bridge:
Vast, liefde brengt geluk voor velen
En niets zo stuurloos als het lot
Maar als ik dit spel blijf spelen
Ga ik er nog eens aan kapot

Vast, liefde brengt geluk voor velen
En ja, het gaat zoals het gaat
Maar de tijd blijft geen wonden helen
Het is al tien over te laat

Couplet:
Ik laat mijn dromen straks vervliegen
Ik geef ze over aan de wind
Misschien kan een ander, die ze vindt
Zichzelf er eens mee bedriegen

Ik had de allermooiste dromen
Vervuld van vele fijne vrouwen
Dacht er blindelings op te bouwen
Maar uit wilden ze niet komen

Refrein:
Laat mij gewoon met al mijn dingen
Het was vast teveel waar ik om vroeg
Laat me wat dichten, laat me wat zingen
Is dat eigenlijk niet genoeg?

Laat mij gewoon mijn leven leven
Vrouwen, gaat aan mij voorbij
Laat mij naar iets anders streven
De liefde heeft geen zwak voor mij

Laat mij gewoon mijn leven leven
Dat is op zich al veel te kort
Ik kan mezelf niet blijven geven
Als het toch nooit echt wat wordt

Laat mij gewoon mijn leven leven
Ook als het nergens over gaat
Ik kan mezelf niet blijven geven
Het is al tien over te laat

Laat mij gewoon mijn leven leven
Het is al tien over te laat
Ik kan mezelf niet blijven geven
Het is al tien over te laat
etc…..

– Marc, augustus 2009 –

 

Bob Dylan – Don’t Think Twice, It’s All Right

The Freewheelin’ Bob Dylan (1963)

You just kinda wasted my precious time
But don’t think twice, it’s all right

 

Skid Row – Wasted Time

Slave To The Grind (1991)

I think back to the times
When dreams were what mattered
Tough talking youth naivetee

De Dijk – Groot Hart

Elke Dag een Nieuwe Hoed (1985)