Lezers,

Zie hieronder het laatste gedeelte van het interview dat de Redactie heden met zichzelf had:

Wat gebeurde er nu precies vanavond?
Nou, het was eigenlijk een doorsnee avond: beetje tv gekeken. Op een gegeven moment de computer aangegooid.

En toen kwam u op Hyves?
Ja, inderdaad. Op het startscherm.

En wat trof u daar aan?
Welnu, onderaan staat dan zo’n overzicht van mensen die je misschien kent.

Ja? En?
Nou, daar trof ik de foto van een oude liefde.

Een oude liefde?
Oke, de oude liefde.

En hou oud is die liefde?
Nou, oud genoeg om er niet meer kapot van te zijn. Maar vers genoeg om af en toe eens melancholisch te moeten slikken als er een bepaald liedje langs komt.

U mist haar?
Ja, ze was een erg fijn iemand. Nog wel, denk ik zo.

Maar u heeft haar dus niet meer gezien recentelijk?
Nee.

Haar foto ook niet?
Jawel. Die zag ik af en toe langs komen. Was al jaren dezelfde.

Maar nu niet meer?
Nu, nu was het een nieuwe. Ze lachte, had een groen jasje aan en een soort sjerp om.

Een soort sjerp?
Ja zo’n ding dat die Missen ook altijd om hebben, weet u wel.

Ah, en wat stond erop?
Dat kon ik niet zien. De foto was daarvoor te klein.

En toen?
Toen drukte ik dus op de foto. Zodat die in volledig formaat zichtbaar werd.

En? Wat stond er op?
Er stond op: “Ik ga trouwen!”

En dat had u niet verwacht?
Jawel, nou ja, dat moest er natuurlijk een keer van komen.

Maar wat vond u daarvan? Om daarmee nu zo geconfronteerd te worden?
Nou ja, ze keek erg blij op de foto. Ik ben blij dat ze blij is.

Maar het deed wel een beetje pijn?
Ja, wel een beetje…. Mag het?

Boeijen Hofstede Vrienten – De Bruid
zijn lief verdween
zijn lief verdween
als het winteravond licht
hij wacht op haar
hij wacht op haar
ze komt niet meer en hij doet de luiken dicht
en hij zoekt in zijn geheugen haar gezicht

Bob Seger – Famous Final Scene

Pearl Jam – Black
I know someday you’ll have a beautiful life,
I know you’ll be a sun
In somebody else’s sky,
But why, why, why can’t it be, can’t it be mine