Lezers,

omdat de 3vandaag van vanochtend eigenlijk van gisteren was, maar vanwege technische problemen niet als zodanig het licht zag, vandaag nog een 3vandaag….

Het Journaal
(Ode aan Sasha de Boer)

Sasha, laat me je hand vasthouden
Fantaseren over ons als stel
Terwijl je vertelt hoe Israël
Nog een nederzetting bouwde

Sasha laat me dicht bij je zijn
Mijn moede hoofd rusten in je schoot
In Frankrijk dertien mensen dood
Een tourbus stortte in ‘t ravijn

Sasha, laat me je warmte voelen
Je heldere stem zacht in mijn oor
Je nieuwsleest onverschrokken door
Iets over die milleniumdoelen

Ach Sasha, doe me één plezier:
Zou het niet verrukkelijk wezen
Samen naakt het nieuws te lezen
Van de val van Balkenende IV?

-Marc, september 2009-

The Beatles – A Day in the Life
I read the news today, oh boy

Chuck Berry – Roll over Beethoven
Roll over Beethoven and tell Tschaikowsky the news

Bob Seger- Fire Lake
Who’s gonna break the news about Uncle Joe?