grind

Zutphen verbouwt de hut. Het hippe doch in onbruik geraakte dakterras wordt ommuurd, overdekt en bij de eerste verdieping aangetrokken. Aldus ontstaan twee prachtige slaapkamers voor onze bloedjes van nakomelingen.

De aannemer begint komende maandag, en dus werd het hoog tijd voor enige voorbereidende werkzaamheden. In dat kader moet er één kubieke meter grind van het aangrenzende garagedak af.

Onlangs ontdekten wij echter dat de buurman, met wie wij het garagedak delen, bij zijn verbouwing indertijd zijn grind niet had verwijderd, maar een beetje had uitgespreid. Volgens hem kon dat wel, en maakte het niet zoveel uit.

Ik heb geduldig geprobeerd uit te leggen dat dit niet helemaal bedoeling kan zijn geweest van de constructief ontwerper van het huis. Want voor wie, zoals mijn buurman, de cijfers even niet paraat heeft: één kubieke meter grind weegt ongeveer 1.600 kg. Da’s net zoveel als de Land Rover van ondergetekende. Als het hem dan echt niet uitmaakte, dan zou ik in vervolg mijn auto wel op zijn garage parkeren. En er for good measure nog één naast laten zetten.

Maar laat ik niet teveel mopperen op mijn buurman, want hij bleek vatbaar voor argumenten en is wel degelijk heel coöperatief. Dat kan niet worden gezegd over het echtpaar De V. uit N., dat reageerde op mijn advertentie op marktplaats.nl.

Zij gaven aan het grind wel te willen hebben, en zouden woensdag bellen om een tijdstip af te spreken waarop het zou worden afgehaald. En zo voelde ik mij vrij om twee andere geïnteresseerden af te wijzen.

Toen wij donderdag zelf maar belden, gaf het echtpaar evenwel aan bij nader inzien reeds voorzien te zijn. Lang leve de internet-mores.

Toen ik mij beklaagde over de gang van zaken- 3.200 kg grind ligt wat zwaar op de maag- haalde de heer De V. bakzeil. Hij zegde mij toe een aanhanger te regelen en een en ander alsnog te komen afhalen. Voor wat betreft de planning was ie flexibel, ‘doch liever niet op zondag’, want dan wordt er niet geklust vanwege verplichtingen jegens Hogere Machten. Aldus werd een afspraak gemaakt voor zaterdagmiddag.

Vrijdagmiddag belde zijn echtgenote: het godsvruchtig echtpaar De V. was niet bij machte om een aanhanger te regelen. En dus kon het niet doorgaan.

WEL GODV..eh..ROHDODENDRON!#@

Iets over daken dan maar? En eeuwig brandende matennaaiers?

Bloodhound Gang – Fire Water Burn

Inmiddels scheppen buurman en ik gebroederlijk het ene aanhangertje na het andere vol vanaf het dak van onze garages.Het heeft wel iets therapeutisch.

The Drifters – Up On The Roof